لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

  • ۰
  • ۰

در این مطلب به یکی از آثار تاریخی چین می پردازیم که بسیار مورد توجه مردم دنیا قرار دارد و معروف می باشد . ارتش سفالین چین گردشگران فراوانی را به این کشور جذب کرده است. در ماه مارس سال ۱۹۷۴ دهقانان حومه شرقی استان شیان شانکسیبرای برای اینکه به آب برسند یک و نیم مایلی کوهستان لیشا را کندند . آنها نمی دانستند که گنجینه ای عظیم در انتظارشان است. کنجینه ای از ۸هزار سرباز سفالی چینی که هزاران سال در زیر خاک مدفون شده اند. 

راز مدفون شدن سربازان چینی

کشف این اثر یکی از بزرکترین اکتشافات تاریخ بشر است . بعد از کشف این اثر محققان و باستان شناسان فراوانی به این منطقه امدند و سوال همه ی آنها این بود که دفن اینهمه مجسمه به اندازه انسان واقعی چه دلیلی می تواند داشته باشد.

بعد از اعلام خبر کشف ارتش سفالی کندو کاو باستان شناسان در این منطقه آغاز شد و به سرعت پیش رفت . و بعد از مدتی راز بزرگ کشف شد . تمامی این مجسمه ها همراه با جنازه ی امپراطور کین شی هوآنگ که اولین امپراطور چین بوده دفن شده اند.  مجسمه ها در واقع مجسمه های سربازان و اسب های انهاست که سفالی می باشد.

 
  • ۹۷/۰۱/۲۹
  • سحر سعیدی

جاذبه های چین

نظرات (۱)

مطلب جالبی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی