لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

لذت سفر

  • ۰
  • ۰

آب و هوا در کیش

در مورد آب و هوای کیش بیشتر بدانیم

بهتر است بدانید که آب و هوای این جزیره تا حد زیادی تحت تاثیر آب و هوای بیابانی منطقه است چرا که جزیره کیش در بین دو فلات ایران و عربستان واقع شده است . در کیش متوسط دمای سالانه حدود 26 درجه سانتیگراد است و بارش در آن کم می باشد لذا پوشش گیاهی جزیره از گونه هایی تشکیل شده که تحمل کم آبی را دارند . غالبا بارش ها در فصل زمستان به صورت رگباری و سیل آسا اتفاق می افتد . تقریبا در 9 ماه از سال کیش دارای آب و هوایی شرجی است که گاهی در تابستان ها میزان رطوبت به 100% نیز می رسد .

[caption id="attachment_2854" align="aligncenter" width="640"]آب و هوای جزیره کیش آب و هوای جزیره کیش[/caption]

مطالعات نشان می دهد که با فرا رسیدن ماه مهر کم کم از گرمای هوا کاسته و رو به خنکی می رود . روند مساعد و مطلوب بودن هوا تا ابتدای ماه اردیبهشت ادامه دارد و بعد از آن بر گرمای هوا اضافه شده و در تابستان به اوج خود می رسد . در واقع از ماه مهر تا فروردین هوا در کیش مطلوب و ملایم است و در اردیبهشت به سبب سرد بودن آب دریا و رطوبت نسبی کم ، هوای کیش خشک همراه با بادهای ملایم می باشد . دی در این جزیره خشک ترین و خنک ترین ماه و مرداد مرطوب ترین و گرم ترین ماه سال می باشد . میانگین حداکثر دمای جزیره بالاتر از 30 و میانگین حداقل دما 21 درجه سانتیگراد است . 

گرم و مرطوب بودن آب و هوای کیش در تابستان سبب شده تا در این فصل سفر به کیش به طور قابل توجهی کاهش یابد . از نظر شرایط آب و هوایی بهترین زمان سفر به کیش از ماه دی تا فروردین می باشد زیرا در این روزها هوا لطیف و دلپذیر می باشد .

  • ۹۶/۱۱/۲۴
  • سحر سعیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی